Selamat Selamat ke "KARANGAN TEROMPAH PICISAN" BLOG. ♥ Thanx ^^

Wednesday, December 14, 2011

3# Ustazah Jubah Putih Punya Cerita



Potluck-sama-Kolah


Hari ni, kitaorang belajar pasal Kapan Mayat dengan Umie. Umie tunjuk secara amali, tapi entah macam mana tiba-tiba boleh masuk bab kolah la, ikan la macam-macam la.


Di suatu sudut perbincangan yang telah terpesong menyerong :


" Umie, nanti InsyaAllah kalau berkesempatan kitaorang datang ramai-ramai rumah Umie, kita buat potluck." cadang Umie Maria.

" Hah. Kolam? rumah Umie ada 2 kolam!" Umie. 

" Umie! bukan kolam la, tapi potluck yang orang bawak makanan sorang sikit share sama-sama tu." Umie Maria

" Ooo...boleh."Umie

" Apa Umie? rumah Umie ada 2 kolam.?" tanya suara-suara yang duduk dibelakang gua.

" Umie! boleh mandi tak???!" tanya Zai penuh teruja dengan plan!.

" Boleh! Umie ada 2 kolam boleh mandi." Umie.

Yes!! Gua dengan Zai dah bersorak kegembiraan. Boleh la kitaorang berswimming pool. Yea!! (sambil goyang tangan kiri kanan~)

" Umie, ade ikan tak?" tiba-tiba gua dengar kawan gua yang lain pulak tanya.

" Ade!" Umie.

Gua dengan Zai dah pandang antara satu sama lain. Lepas tu kitaorang sama-sama mengekek-ngekek gelak! Hahahhaakx

Aish!pandai umie buat lawak. Nak suruh kitaorang berenang-rennag di tepian dengan ikan ke apa ni. Kelakar la Umie ni! Hahahahha tadi kata boleh mandi lepas tu kata ada ikan. nak mandi macam mana tu Umie??? Umie ni! hahhahaha kelakar la umie ni. saje je kan.

Rupa-rupaya Umie ada 2 kolah, satu ade ikan satu untuk mandi. Atoi~ hahahaa Perbualan yang singkat tapi sangat kelakar bagi gua. Orang yang baca mungkin tak paham tapi bagi gua yang berada dalam situasi tu sangat kelakar. Dengan loghat gaya Umie yang Comel lagi. hahahahaa ;)


#Umie ni tak banyak duit tapi busy. (gua suka ayat umie ni, maksud mendalam tu)

No comments:

Post a Comment