Selamat Selamat ke "KARANGAN TEROMPAH PICISAN" BLOG. ♥ Thanx ^^

Wednesday, December 14, 2011

2# Ustazah Jubah Putih Punya Cerita



Hantu-Skuter-Putih 


Disuatu petang yang hening,  gua lepak jumpa kawan-kawan lama. Itu pun setelah sekian lama gua tak jumpa kawan-kawan gua, di kesempatan cuti yang ada ni gua luangkan sedikit masa untuk jumpa kawan-kawan tanya khabar berita.

Petang tu, gua lepak Warung Wak Dol dengan AhCai. Dah AhCai je yang masih duduk menepek dekat kampung tu, menguruskan bisnes keluarga turun temurun katanya. Sekali tiba-tiba AhCai bukak cerita katanya dia nampak ada hantu pakai serba putih tutup satu muka(purdah) naik skuter tiap petang lalu depan Warung Wak Dol tu.

Cis! gua dah mula menyirap AhCai sangat buat gua menyirap, tapi gua buat rilekx je.

"AhCai! tu ibu gua la!" kata gua dekat AhCai baik-baik tapi gua tekankan sikit nada gua.

Ah Cai terkejut. AhCai berfikir sejenak. Kemudian dia dengan yakin cakap, " Bukan! Bukan! tu bukan ibu lu! itu memang hantu! lu tunggu sikijap(sekejap) lagi  pasti hantu itu mali lalu sini punya."

Ok. gua setuju dengan cadangan AhCai tu. Gua angguk tanda setuju.Gua dengan AhCai pun tunggu la dengan penuh debaran. Dari jauh gua dah boleh dengar bunyi motor skuter yang sangat dekat di hati gua. Sah! Sah! Memang sah la!

"Hah! tu! tu! tu hantu tu! kan gua sulah(sudah) cakap itu bukan mama lu!" kata AhCai lagi dengan penuh confidentnya dekat gua, sambil jari tunjuk ke arah motor skuter yang lalu depan Warung Wak Dol tu.

Gua senyum je, gua cakap dekat AhCai, "AhCai! tu memang ibu gua la!"

Erk~ Ah Cai terdiam. Dia malu sendiri, lepas tu je dia tak pernah cerita dah pasal hantu motor skuter tu. Noktah.


Cerita Tamat.


# Kata Umie; Umie lagi suka orang panggil Umie HANTU daripada panggil JANDA GATAL (Tak nak la!). Memang! Betul! Gua sangat setuju dengan Umie.


Ini kisah benar yang gua cerita semula. Maaf kalau ada cacat celanya. ^^
Siapa Umie tu? kalau lu orang nak tahu baca yang no #1 ni ok :

No comments:

Post a Comment