Selamat Selamat ke "KARANGAN TEROMPAH PICISAN" BLOG. ♥ Thanx ^^

Friday, June 24, 2011

Mesej Misteri hwa1234

Disatu hening yang hebat, dalam suasana pejabat yang riuh. Gua dengar akak-akak office berborak atau lebih tepat lagi bergosip. Dah macam tak ada kerja dah gua tengok. Kejap-kejap ngumpat bos, kejap-kejap ngumpat kawan office sendiri, kejap-kejap akak-akak tu sendiri yang kena ngumpat . Gua selaku pekerja tumpang, hanya duduk diam sambil memerhati je la. Macam-macam la akak-akak ni kelakar je bila gua fikir-fikir balik. Sampai semua rahsia dalam office tu atau lebih tepat kehidupan peribadi diaorang pun gua boleh tahu dengan khidmat bantuan akak-akak office yang selalu buat cerita layang. Ok. bukan pasal  cerita layang tu yang gua nak story dengan lu olang. Gua nak story pasal akak office gua sorang ni. Kelakar je bila gua fikir-fikir balik.

Hari ahad sebelum tu, abang Acap(bukan nama sebenar) dapat mesej  layang misteri yang berbunyi "hwa1234". agak-agak apa ye? (kalau gua pun gua tak paham) Abang Acap buat tak peduli, typing error agaknya. 

Pada esoknya pulak, macam biasa kak Risa (bukan nama sebenar)  sambung gosip minggu lepas yang tak sudah-sudah. Tiba-tiba dia bukak cerita, dia story yang ahad lepas kereta dia rosak, husband pulak outstation so dia terpaksa keluar naik taxi. Dalam takut dia gagahkan jugak diri untuk naik teksi. Lagi-lagi dengan macam-macam cerita pasal pengangkutan awam ni, pasal kes rogol la, culik, bunuh dan blablablaa. That why dia hantar mesej nombor plat taxi dekat abang Acap katanya. Alih-alih abang Acap masuk office, dengan muka tak ambil pedulik dia cakap tak tahu. Bila fikir-fikir baru dia ingat, pasal mesej layang yang dia dapat ahad lepas. Dia kata dia dah delete. Agak-agaknya kalau betul-betul la apa-apa terjadi dekat kak Risa, bukti utama hanya ada pada abang Acap dan mungkin sampai bila-bila pun abang Acap tak tahu apa makna mesej yang dia dapat kalau kak Risa tak bagitahu.

Hahahaaa gua hanya mampu gelak je dengar cerita kak Risa. Tapi ada jugak la moral yang gua dapat dari story kak Risa tu.

Notablog : Moralnya adalah setiap benda yang berlaku atau benda pelik apa yang kita dapat ada maksudnya yang tersendiri. So, janganlah kita terlalu ambil ringan dengan setiap apa-apa perkara yang berlaku. :)

No comments:

Post a Comment