Selamat Selamat ke "KARANGAN TEROMPAH PICISAN" BLOG. ♥ Thanx ^^

Monday, August 13, 2012

Teruja.

Ok. gua nak cerita pasal motor baru.


Setelah sekian lama gua pinjam motor abah buat harta.
akhirnya gua berjaya beli sendiri, dengan hasil titik peluh gua.
Gua rasa hari-hari gua lepas ni akan lebih bermakna and awesome!
Gua mungkin juga akan menjadi kegilaan ramai.
Yup. gua kena mula prepared diri sebelum gua menjadi kegilaan.
 fuh~ dah macam artis gua rasa.
tak dapat gua luahkan perasaan teruja gua yang teramat.
Gua rasa macam nak jerit satu kampung, bagitahu gua ada motor baru! *pun ada gak.


Dengan penuh keterujaan gua bawak motor keliling kampung.
Tak puas dengan tu, gua bercadang nak pusing-pusing KL dan sekitarnya.
Gua rasa teruja, bila ada mata-mata liar yang memandang gua.
Gua tahu gua hebat. (dengan penuh bangga!)


Lebih buat gua teruja bila sampai dekat tol MRR2.
Dalam gua tunggu turn nak bayar tol, ramai mata yang meliar ke arah gua.
Gua dah mule segan bila makcik-makcik, pakcik-pakcik, hakak-hakak, hadik habang semua  turut mengusha gua penuh makna.
Senyum di bibir setiap yang memandang buat gua makin yakin dengan kehebatan diri sendiri.
Mungkin gua bakal calon menantu makcik-makcik tu. *mungkin.
Gua dah mula kembang kecut dah ni. terharu pun ade.
akhirnya gua lebih dihargai kini.


tiba-tiba sampai je gua dekat depan pintu tol, gua baru perasan dan baru sedar.
dan baru kini gua tahu kenapa makcik, pakcik, hakak, hadik, habang sume duk mengusha gua dengan penuh senyum lebar.
sebab gua dah tersalah masuk line!
gua kan rider motor!
macam pa......ndai betul!
Saat dan ketika itu hanya Tuhan je yang tahu betapa malu nye gua.


Itu sudah buat gua sedikit fobia untuk lalu tol situ.
Malu beb! Malu! Malu seumur hidup!


Moralnya : Berpada-pada la kalau nak teruja pun. ahahhakx 3hari 2malam pun tak habis gelak orang bila tengok. ;p


p/s : Kebanyakkan cerita dalam ni, bukan lah cerita hidup gua keseluruhan. Ada cerita gua, ade cerita kawan., ade cerita orang lain yang gua share. Terima Kasih sudi baca. :)


1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : melasian77cs@gmail.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    asianbet77.com

    Download Disini

    ReplyDelete